Englandstur og hustruvold

Det er mildest talt en divers opgave at styre et firma som Musahar!

I sidste uge var jeg i London for at vise puderne frem. Rigtig fin tur, hvor vi fik et par nye butikker (www.chikichic.co.uk og dotty-dot.com) og hvor vi fik mange mange nye ideer til butikker, vi vil kontakte og blade vi skal sende vores presse- og billedmateriale til. Min søde veninde Eva, som er uddannet indenfor kommunikation og marketing har været en stor hjælp i den proces:)

Vel hjemme igen ringede jeg til Pooja, vores konsulent, som var i Soiya i weekenden for at få damerne godt i gang med ekstra levering af Rainbow bird og Blue bird, som er udsolgt. Det viste sig at de var meget bagud, fordi Sita igen havde fået bank af sin mand, denne gang med en stol så næsen var brækket! Hun havde heldigvis denne gang meldt ham til politiet og han tilbragte en nat i brummen (hvorefter han bestak sig ud igen).
Nu vil søde lille Sita skilles, hun skal bare have manden til at underskrive sit statsborgerskabsdokument. I Nepal er det noget man kan få fra man er 16 år. Er man ugift er det forældrene, der skriver under, er man gift er det ens mand! Uden det papir har man stort set ingen rettigheder (til jord, til at stemme, til at få et pas osv.). Derefter ville hun flytte hjem til sin far.
Gennem Pooja tilbød jeg hende, at hun kunne flytte til Kathmandu og arbejde derfra. Hendes løn kan oppebære husleje og mad og jeg vil gerne betale for hendes ungers skole. Nu håber jeg så, at Maya, min gamle hushjælp fra vores år i Nepal, kan hjælpe hende med at finde et værelse…
Det er sørgerligt, for på mange måder er det jo skønt at bo i en landsby og arbejde med alle dem man kender, men det duer jo ikke at skulle på hospitalet hver anden måned, fordi ens alkoholiserede mand ikke kan styre sig!

Skriv en kommentar

Filed under Uncategorized

Skriv et svar

